Regulamin

Preambuła   

Absolutorium to uroczyste zakończenie studiów wyższych, wieńczące kilkuletnią akademicką drogę.  

  Organizatorem uroczystości absolutoryjnych jest POLITECHNIKA POZNAŃSKA z siedzibą w Poznaniu (60-965), przy Plac Marii Skłodowskiej-Curie 5

  Uroczystość absolutoryjna dla Absolwentów Politechniki Poznańskiej, odbywa się corocznie.  

  

Postanowienia ogólne   

§ 1  

  

  1. Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa warunki uczestnictwa w uroczystości absolutoryjnej dla Absolwentów Politechniki Poznańskiej, zwanej dalej „Absolutorium” oraz ich obowiązki i przywileje.
  2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
    • Uczelni – należy przez to rozumieć Politechnikę Poznańską z siedzibą w Poznaniu.
    • Absolwencie – należy przez to rozumieć osobę, która jest studentem studiów I stopnia na 7 semestrze, II stopnia na 3 semestrze lub jednolitych studiów magisterskich na 10 semestrze na Politechnice Poznańskiej – i która jest uprawniona do udziału w Absolutorium Uczelni.
    • Organizatorze – należy przez to rozumieć POLITECHNIKĘ POZNAŃSKĄ z siedzibą w Poznaniu (60-965), przy Plac Marii Skłodowskiej-Curie 5
    • Stronie internetowej Organizatora – należy przez to rozumieć strony:

(1) informacyjną stronę internetową Uczelni dotyczącą Absolutorium umieszczoną pod adresem: https://absolutorium.put.poznan.pl/ oraz (2) stronę internetową Organizatora z formularzem zapisu umieszczoną pod adresem: https://zapisy-absolutorium.put.poznan.pl.  

  1. Absolutorium jest organizowane corocznie w terminie wyznaczonym przez Rektora Politechniki Poznańskiej.
  2. Miejscem odbywania się uroczystości absolutoryjnych jest Centrum Wykładowe Politechniki Poznańskiej, sala Aula Magna lub inne miejsce wskazane przez Organizatora.
  3. Biuro Organizatora znajduje się pod adresem ul. Jana Pawła II 28, 61-139 Poznań.
  4. Korzystanie ze Strony internetowej Organizatora jest nieodpłatne, za wyjątkiem zawierania umowy o udział w Absolutorium – umowa ta jest odpłatna na warunkach i zasadach wskazanych na Stronie Internetowej Organizatora oraz w niniejszym Regulaminie.
  5. Absolwent obowiązany jest do korzystania ze Strony internetowej Organizatora w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Organizatora oraz osób trzecich. Absolwent obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem    Absolwenta   obowiązuje   zakaz   dostarczania   treści   o charakterze bezprawnym.  
  6. Wymagania techniczne niezbędne do prawidłowego korzystania ze Strony internetowej Organizatora: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

  

Postanowienia szczegółowe   

§ 2  

  

  1. Za przygotowanie i przebieg Absolutorium, a także za powstałe w związku z podjętymi działaniami zobowiązania finansowe odpowiada Organizator.
  2. Do zadań Organizatora należy wybór i przygotowanie miejsca uroczystości, jej harmonogramu i porządku trwania, wydrukowanie i dostarczenie zaproszeń, zapewnienie dodatkowej obsługi, wynajęcie sali oraz zapewnienie obsługi uroczystości, w tym usług z zakresu konferansjerki.
  3. Absolutorium odbywa się dla każdej jednostki organizacyjnej Uczelni w innym terminie, który jest ustalany z Dziekanem w porozumieniu z Absolwentami danej jednostki.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia wspólnego Absolutorium dla dwóch jednostek organizacyjnych Uczelni, w przypadku małej liczby osób kończących studia w danej jednostce organizacyjnej Uczelni lub gdy chęć uczestnictwa w Absolutorium wyrazi mniej niż 50% Absolwentów danej jednostki.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo, w sytuacji zgłoszenia dużej liczby zainteresowanych osób, przeprowadzenia Absolutorium dla Absolwentów z danej jednostki organizacyjnej Uczelni, w dwóch turach.
  6. Harmonogram i program Absolutorium oraz dostępne opcje uczestnictwa w nim przez Absolwentów wraz ze szczegółowym opisem wskazane są na Stronie internetowej Organizatora.

  

§ 3  

  

  1. Udział w Absolutorium nie jest obowiązkowy. W Absolutorium mogą wziąć udział jedynie Absolwenci do tego uprawnieni zgodnie z wiążącymi Absolwenta przepisami Uczelni i innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
  2. Warunkiem uczestnictwa jest poprawne wypełnienie przez uprawnionego do udziału w Absolutorium Absolwenta formularza zapisu na Stronie internetowej Organizatora oraz uiszczenie opłaty w wyznaczonym terminie. W formularzu zapisu niezbędne jest podanie przez Absolwenta następujących danych i informacji: imię i nazwisko Absolwenta, numer albumu, adres e-mail, tryb studiów, wydział, kierunek, specjalność, status starosty oraz wybór opcji udziału w Absolutorium – pamiątka absolutoryjna oraz wgranie swojego zdjęcia. Po podaniu w formularzu zapisu wymaganych danych i informacji oraz wgraniu zdjęcia Absolwent potwierdza zawarcie umowy o uczestnictwo w Absolutorium poprzez kliknięcie pola „Zamawiam i płacę” – z chwilą kliknięcia tego pola Organizator niezwłocznie potwierdza otrzymanie zapisu i jego przyjęcie, z tą chwila dochodzi do zawarcia umowy o uczestnictwo w Absolutorium. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Absolwentowi treści zawieranej umowy następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na Stronie internetowej Organizatora oraz (2) przesłanie Absolwentowi wiadomości e-mail z podsumowaniem i potwierdzeniem zawarcia umowy.
  3. Po zawarciu umowy Absolwent obowiązany jest dokonać niezwłocznie płatności, nie później niż w ciągu 4 dni od dnia zawarcia umowy.
  4. Organizator udostępnia Absolwentowi na Stronie internetowej Organizatora płatność za pośrednictwem przelewu tradycyjnego lub operatora szybkich przelewów Przelewy24. Obsługę płatności za pośrednictwem Przelewy24 prowadzi spółka PayPro S.A. Agent Rozliczeniowy z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
  5. Harmonogram i program Absolutorium wskazany jest na Stronie internetowej Organizatora.
  6. W momencie wypełniania formularza, Student decyduje, czy podczas Absolutorium otrzyma pamiątkę absolutoryjną.
  7. Wypełnienie formularza na Stronie internetowej Organizatora jest dobrowolne, ale konieczne do zgłoszenia uczestnictwa Absolwenta w Absolutorium za pośrednictwem Strony internetowej Organizatora. Dane zamieszczone w formularzu przez Absolwenta umieszczone zostaną w niezmienionej formie w pamiątce absolutoryjnej w zależności od wyboru Absolwenta. Organizator nie weryfikuje poprawności danych podanych przez Absolwenta w formularzu i ich zgodności ze stanem faktycznym.
  8. Zdjęcie do pamiątki absloutoryjnej powinno odzwierciedlać aktualny wizerunek osoby bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy. Wymagane rozmiary 400×600 pikseli; rozdzielczość 300 dpi. Rozmiar jednego pliku nie może przekraczać 500 kB. Fotografie muszą spełniać standardy jakościowe umożliwiające zamieszczenie ich w pamiątce absolutoryjnej w sposób niezakłócający czytelności wizerunku. W razi wątpliwości co do spełnienia wskazanych wymagań Absolwent ma prawo kontaktu z Organizatorem celem ich wyjaśnienia.
  9. Udział w Absolutorium jest odpłatny.
  10. Ustalona przez Organizatora wysokość odpłatności winna uwzględniać ponoszone w związku z organizacją Absolutorium koszty i zaciągane zobowiązania finansowe przez Organizatora oraz wybór przez Absolwenta pamiątki absolutoryjnej.
  11. Organizator z wyprzedzeniem informuje o wysokości opłaty za udział w Absolutorium i ustala ostateczny termin, do którego możliwe jest uregulowanie płatności, formę płatności oraz miejsce przesłania dowodu wpłaty. Informacja w tym zakresie jest każdorazowo dostępna na Stronie internetowej organizatora oraz podczas wypełnienia formularza zapisu. Wysokość opłaty uwidoczniona na Stronie internetowej Organizatora oraz w formularzu zapisu podana jest w złotych polskich i zawiera podatki oraz wszelkie inne koszty związane z realizacją uczestnictwa Absolwenta w Absolutorium wskazane na Stronie internetowej Organizatora.
  12. W szczególnych przypadkach Organizator jest uprawniony do podjęcia decyzji o częściowym zwolnieniu poszczególnych Absolwentów z poniesienia opłaty (m.in. członków Samorządu Studentów, starostów oraz osoby niepełnosprawne). Zwolnienie następuje na podstawie indywidualnych uzgodnień między danym Absolwentem i Organizatorem.
  13. W przypadku odmowy udzielenia absolutorium Absolwentowi przez odpowiedni Dziekanat Politechniki Poznańskiej, uiszczona wcześniej opłata będzie zwracana proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, w tym poniesionych już kosztów przez Organizatora w związku z zawartą umową oraz z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie wysokości opłaty. Organizator ma obowiązek każdorazowo uzasadnić wysokość zwracanej w takim wypadku opłaty Absolwentowi. Absolwent ma prawo zgłoszenia swoich zastrzeżeń, które Organizator obowiązany jest wyjaśnić, co nie zamyka Absolwentowi drogi dochodzenia swoich roszczeń na drodze sądowej lub korzystając z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów.
  14. Absolwent niezależnie od uprawnień przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, ma prawo rezygnacji w udziale w Absolutorium w dowolnym czasie przed jego rozpoczęciem. W przypadku rezygnacji, o której mowa w zdaniu poprzednim uiszczona wcześniej opłata będzie zwracana proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia na zasadach wskazanych w § 3 ust. 13 niniejszego Regulaminu. Organizator informuje, że większość kosztów składających na opłatę za udział w Absolutorium to koszty produkcji pamiątki, której produkcja zazwyczaj zakończona zostaje na dwa tygodnie przed terminem Absolutorium, w związku z czym Absolwent rezygnujący z udziału w absolutorium otrzyma:
  15. 90% wpłaconej kwoty jeśli rezygnacja nastąpi nie później niż na 4 tygodnie od planowanej daty uroczystości absolutoryjnej;

  

  1. 50% wpłaconej kwoty jeśli rezygnacja nastąpi między 4 a 2 tygodniem od planowanej daty uroczystości absolutoryjnej;

  

  1. Jeśli rezygnacja nastąpi później niż 2 tygodnie od planowanej daty uroczystości absolutoryjnej, organizator nie uwzględnia zwrotów.

  

  1. Podczas uroczystości Absolwenci Uczelni są ubrani w togi i birety. Absolwenci Uczelni z danego wydziału, którzy dokonali wyboru opcji udziału w Absolutorium z pamiątką, odbierają ją z rąk Dziekana. W uroczystości mogą uczestniczyć zaproszone rodziny oraz przyjaciele Absolwentów w ilości podanej na Stronie internetowej Organizatora.
  2. Pamiątka absolutoryjna pełni rolę symboliczną i w żadnym razie nie należy wykorzystywać ich w obrocie prawnym.

  

§ 4  

  

  1. Uroczystość absolutoryjna rejestrowana będzie w formie zdjęć oraz filmu techniką cyfrową przez Organizatora.
  2. Organizator może zlecić rejestrację podmiotom trzecim.
  3. Wykorzystanie Pani/Pana wizerunku zarejestrowanego podczas uroczystości absolutoryjnej do celów publikacji zdjęć oraz filmu na Stronie internetowej Organizatora nastąpi na podstawie dobrowolnie wyrażonej przez Pana/Panią zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku składanej podczas wypełnienia formularza zapisu.
  1. Zgoda traci swoją moc po upływie roku od daty zakończenia uroczystości absolutoryjnej.
  2. Ma Pani/Pan możliwość cofnięcia zgody w dowolnym momencie przed rozpoczęciem uroczystości absolutoryjnej.
  3. Organizator przekazuje prawo do korzystania ze zdjęć i filmów poprzez wytwarzanie techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, elektronicznego lub techniką cyfrową egzemplarzy jedynie Absolwentom. Wykorzystanie zdjęć przez osoby trzecie wymaga obopólnej zgody Organizatora oraz Absolwenta.

  

§ 5  

  

  1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Organizator, to jest POLITECHNIKA POZNAŃSKA z siedzibą w Poznaniu (60-965), przy Plac Marii Skłodowskiej-Curie 5
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Pana Piotra Otomańskiego, który nadzoruje prawidłowość przetwarzania danych osobowych na Politechnice Poznańskiej. Z IOD można kontaktować się mailowo, wysyłając wiadomość na adres: iod@put.poznan.pl
  3. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane, w zależności od wyrażonej przez Pana/Panią zgody, w następujących celach:
    1. związanych z organizacją i realizacją uroczystości absolutoryjnej w Centrum Wykładowym Politechniki Poznańskiej w 2023 r. – podstawą ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO
    2. związanych z zamieszczeniem danych osobowych na karcie absolutoryjnej Politechniki Poznańskiej na rok 2023 – podstawą ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), tj. dobrowolnie wyrażona przez Pana/Panią zgoda.
  5. Pani/Pana dane będą przetwarzane przez upoważnionych pracowników i współpracowników Organizatora. Dane mogą być również przekazywane podmiotom przetwarzającym, świadczącym administratorowi usługi, w szczególności usługi związane z przygotowaniem pamiątki absolutoryjnej, obsługą teleinformatyczną, obsługą witryny internetowej, obsługą uroczystości absolutoryjnej. Dodatkowo dane Absolwentów będą weryfikowane przez właściwy dla Absolwenta dziekanat Politechniki Poznańskiej.
  6. Pana/Pani dane nie będą przekazywane do państw trzecich (nienależących do Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego).
  7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż to konieczne, tj. do momentu cofnięcia zgody, jeżeli ich przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, a następnie przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  8. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu.
  9. Dla danych przetwarzanych na podstawie zgody, ma Pan/Pani prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  10. Jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy, ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego ochronę danych osobowych, to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  11. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że nie będzie możliwa realizacja celów przetwarzania.
  12. Pana/Pani dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania.
  13. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  14. Dnia 20.12.2023r. trwale usuwane będą Państwa dane osobowe.

  

§ 6  

  

  1. Organizator zobowiązuje się do przestrzegania harmonogramu i programu Absolutorium podanego na Stronie internetowej Organizatora.
  2. Organizator zobowiązuje się zorganizowania Absolutorium bez wad.

  

§ 7  

  

  1. Reklamacje związane z działaniem Strony internetowej Organizatora, reklamacje związane z realizacją umowy o udział w Absolutorium oraz wszelkie pozostałe reklamacje Absolwent może składać Organizatorowi na przykład: mailowo na adres absolutorium@put.poznan.pl lub pisemnie na adres siedziby Organizatora przy Placu Marii Skłodowskiej-Curie 5, 60-965 Poznań lub na adres biura Organizatora ul. Jana Pawła II 28, 61-139 Poznań.
  2. Zaleca się podanie przez Absolwenta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Absolwenta; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Organizatora. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  3. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Organizatora następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

  

§ 8  

 

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są  między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).  
  4. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu        Ochrony        Konkurencji  i          Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).  

  

§ 9  

  

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: (1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych

z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.  

  1. W przypadkach nie objętych § 9 ust. 1 konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych § 9 ust. 9 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: mailowo na adres absolutorium@put.poznan.pl lub pisemnie na adres siedziby Organizatora przy Placu Marii Skłodowskiej-Curie 5, 60-965 Poznań lub na adres biura Organizatora ul. Jana Pawła II 28, 61-139 Poznań.
  2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w załączniku do Regulaminu. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    1. dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z rzeczy;
    2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  5. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy dostępny zwykły sposób dostawy). Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument – w przypadku usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

  

§ 10 

Postanowienia końcowe   

  

  1. Organizator zastrzega sobie prawo dokonania zmian w przebiegu Absolutorium z ważnych powodów, to jest choroby lub innej usprawiedliwionej nieobecności Władz Uczelni, w szczególności dziekana i prodziekanów.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Absolutorium z ważnych przyczyn, to jest w przypadku wystąpienia zdarzenia o charakterze siły wyższej. W takim przypadku wpłacone przez uczestników środki pieniężne zostaną zwrócone.
  3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za odmowę udzielenia absolutorium Absolwentowi przez odpowiedni Dziekanat Politechniki Poznańskiej, jeżeli ta odmowa nie wynika z działań lub zaniedbań po stronie Organizatora.
  4. Niniejszy Regulamin   jest   dostępny:   w   siedzibie   organizatora   oraz   na Stronie internetowej Organizatora.  
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 maja 2023 roku i zastępuje wcześniej obowiązujący Regulamin.

 

 

Załącznik do Regulaminu:  

  

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY  

(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)  

 

  

Wzór formularza odstąpienia od umowy   

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)   

  

  • Adresat: 

POLITECHNIKA POZNAŃSKA z siedzibą w Poznaniu (60-965), przy Plac Marii Skłodowskiej-Curie 5

 Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)    

  Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

  • Imię i nazwisko konsumenta(-ów)  
  • Adres konsumenta(-ów)
  • Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
  • Data

  

(*) Niepotrzebne skreślić.